Pure-Recenze

Goto down

Pure-Recenze

Příspěvek  Fikkki za 10/9/2009, 17:23

Pure

S jednoduchým názvem – PURE. První okamžiky, první informace které se dostali na povrch nenasvědčovali ničemu jinému než že se bude jednat o další pokus zmocnit se závodní scény na konzolích a PC. Nicméně čas běžel dál a z outsidera se vyklubala hra, která má zaděláno na nejlepší závodní hru roku. Nic samozřejmě není jisté, protože na scéně se objevují i další tituly a to především MotorStorm: Pacific Rift.

Hratelné ukázky a demoverze PURE jsou už dávno za námi a my nyní máme možnost ozkoušet opravdovou sílu této hry. Oč vlastně v PURE jde, nic složitého nehledejte PURE je arkádová hra, kde hlavní roli tvoří především čtyřkolky a triky. Více informací jsme psali v našem preview.

PURE je obrovským překvapením a přináší nový rozměr který nebyl doposud k vidění u jiných offroadových her. Co se týče hry samotné, spektrum možností je velmi obsáhlé. Ať už máme na mysli tratě, závody, triky a samozřejmě čtyřkolky. To že hra se vyznačuje především těmito stroji platí dvojnásob ve chvíli, kdy máte možnost sestavit si svůj stroj díl po dílku. Vývojáři si pro nás přichystali okolo 20 položek, které nastavují 5 hlavních faktorů. Těmi jsou Max Speed, Acceleration, Handling, Boost a Trick. Záleží především na správném zvolení jednotlivých částí ATV, které potřebujete pro určité typy závodů. Motor, nárazník, stupátka, řídítka, kola, vidlice, tlumiče a mnoho a mnoho dalšího. Každá z těchto součástek se liší od ostatních ať už vzhledem tak i vlastnostmi. Na výběr jsou také různé barevné kombinace, nálepky a motivy. Po tomto procesu už se můžete vydat na závodní dráhu a poprat se o první místo ve světovém žebříčku.

Po načtení hry na nás vykoukne v menu hned několik zajímavých položek mezi které se nepochybně řadí World Tour, Single Event a mnoho a mnoho dalších. Zpočátku přijde vhod prohlídnout si některé z připravených tutoriálů aby pak nebyli nějaké problémy s ovládáním. Ovládaní hry je zvládnuto vskutku výborně. Jednoduše si zvyknete během prvních pár minut hraní. Samotné hraní je vskutku zábavné, jezdci během závodu na sebe pokřikují, když se vam povede některý trik tak zajásají. Je to rozhodně jedna z věcí které nádherně doplňují atmosféru již tak nabité hry.

Vraťme se ale k trikům. Beze slova se jedná o nejpodstatnější složku hry a to takovým způsobem, že postup ve hře je bez nich takřka nemožný. K vidění je kolem 70 úchvatných triků a to v pořadí od těch nejjednodušších až po ty nejtěžší, respektive speciální triky. Těch dosáhnete poté co se přehoupnete přes hranici tří sektorů. Během provádění triků a při jejich správném provedení se vám dostává jako odměna boost. Nicméně ani toho není nekonečně a musíte jej používat s rezervou, pokud tedy chcete dosáhnout speciálních triků nesmí hladina boostu klesnout za hranici předchozího sektoru triků, pokud se tak stane ztrácíte možnost tyto parádičky provádět a musíte se k nim znovu dohrabat. Padla tu zmínka o speciálních tricích, které jsou jistě ty nejnádherněji zpracované ale také nerealisticky a komicky pojaté. Dáme příklad, před vámi se naskytuje možnost využít tohoto triku, a taky tak uděláte. Jezdec se postaví na sedadlo popojde kousek dopředu k řídítkům a následně udělá salto a dosedá zpět na sedadlo. K vidění jsou ale také známé triky jako je například backflip, frontflip, Indie a kopa dalších. Důležité je také načasování skoku, takzvaný preloading při kterém je možnost dostat svůj stroj víš a dále, což nám dává větší čas na provedení triků. Smyslem celé hry je být první na žebříčku světové tour. Cesta za ním je ale zdlouhavá a ne příliš jednoduchá. Pro toužené vítězství musíte projít 10 etapami a v každé etapě hned několik závodů různorodých stylů.

Prvním z nich je Race, u tohoto módu se mísí zbytek nabízených druhů závodů. Hlavním cílem je totiž dojet do cíle jako první a cestou si sem tam můžete zkusit nějaký ten trik aby jste načerpali nějaký boost a zrychlili svou cestu k vítězství. Dalším módem je Freestyle, dalo by se řící že je jednoznačně nejzajímavější z tří nabízených módů a to ohromným způsobem. Na řadu přichází nový ukazatel a to je stav vašeho paliva. Jedná se jakoby o takovou skrytou časomíru, kterou můžete přibrzdit různými bonusy, nasbíranými během jízdy. Mezi ně se radí zdvojnásobení nasbíraného skóre, možnost využít speciálního triku bez toho aniž byste se k němu museli dostat skrze předchozí sektory. Dále tu je možnost naplnění boostu až na maximum. Tyto bonusy jsou rozesety takřka všude po trati a záleží hlavně na rychlosti a výběru, jaký bonus právě získáte. Cílem tohoto módu není nic jiného než získat co nejvíce bodů a to do té doby než vám dojde palivo. Poslední, tedy třetí mód se nazývá Sprint. Jak už název napovídá, bude se jednat o krátké závody na menších tratích a úkolem je samozřejmě dojet jako první. Ve hře se vyskytuje nepřeberné množství tratí. Tyto tratě zapadají do skutečných lokací, nicméně jejich podoba není totožná s tou kterou můžete vidět na vlastní oči na onom místě.

K vidění budou okruhy z Itálie, Thajska, Nového Zélandu, Nového Mexika, Kalifornie nebo Wyomingu. Každá z tratí je specifické ať už svou délkou nebo prostředím, ve kterém se odehrává. Okusit také můžete jednu trať, odehrávající se z části na sněhu. Jízdní vlastnosti tomu také odpovídají. Vaše čtyřkolka má tendenci jít neustále do smyku, kdyžto na tvrdém povrchu stojí jako přibytá. K tomuto nedomyslitelně patří různé efekty prostředí, odletující písek na přesypu dun, odlétávající bláto od pneumatik ATV nebo také letící vrtulník na obloze. Vše je zahaleno do nádherného grafického kabátku, který dodává hře tu správnou atmosféru. K tomu dopomáhá také výborný soundtrack, kde se mísí hned několik hudebních stylů. Podobný soundtrack byl ke slyšení ve hře MotorStorm. Během celé cesty za celkovým vítězstvím se vám postupně odemykají nové součástky a nebo také motivy vzhledu. Mezi odemykatelný obsah se také řadí tratě ale hlavně jezdci. Těch je celkově k dispozici 7 a z toho dva ženské charaktery. Každý jedec má na výběr ze tří kombinací oblečení nebo výstroje a jediné co se poté dá zvolit je barva přilby.

Po zdolání všech závodů ve hře už na nás čekají jen záveřekné titulky a my si můžeme říci, že jsme opravdu dobří. Po tomto se baz jakýchkoliv problémů můžete vrhnout na online multiplayer.

PURE i přes některé nedostatky je opravdu zábavnou hrou a vydrží nejméně po dobu dlouhé kariéry. Pokud ani to nebude stačit jsou zde k dispozici volné jízdy a nebo Arcade mód. Zdařilo se, PURE má opravdu zaděláno na závodní hru roku.

Fikkki
Admin

Poèet pøíspìvkù : 37